Handelsbetingelser

Nedenstående betingelser gælder ved tilmelding til SÆSON (“Abonnementet”) i en dansk CrossEyes-butik. Disse handelsbetingelser accepteres af kunden i forbindelse med tilmelding til abonnementet. 

1. Virksomhedsoplysninger

SÆSON ejes og drives af CrossEyes Group, Vestergade 58B, 1. sal, 8000 Aarhus, CVR-nr. 36 54 17 84,  telefonnummer 61 22 31 33, e-mail info@crosseyes.dk.

Ved spørgsmål, kontakt da hovedkontoret på telefon eller mail alle ugens hverdage i tidsrummet 10-15. Vi besvarer alle henvendelser hurtigst muligt.

 

2. Priser og betaling

Alle priser er angivet i danske kroner og er altid inklusiv moms. Der kommer ingen ekstragebyrer på din betalingsmetode. Tilmelding sker via betalingskort og forudsætter automatisk kortbetaling.

Betalingen trækkes med det samme, og efterfølgende samme dag hver måned fremadrettet til abonnementet opsiges.

For at kunne blive tilmeldt SÆSON, skal du være fyldt 18 år og have et gyldigt betalingskort. Vi tager imod følgende kort: Dankort, VISA, MasterCard, Maestro, JCB, American Express.

Vi modtager betaling gennem ePay, der sikrer dig et trygt og sikkert køb. ePay er certificeret af PCI Security Standards Council, og opererer med det højeste niveau af sikkerhed. ePay er en del af Bambora Company.

Vi forbeholder os retten til at ændre priser på vores produkter. Vi varsler prisstigninger med 3 måneders varsel.

 

3. Levering

Du vil modtage en sms på dit angivne telefonnummer, når din brille er klar til afhentning. Sms’en sendes af den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON. Du kan derefter afhente din brille i butikken. Der går cirka 14 dage fra bestilling af brillen til den er færdiglavet.

 

4. Ansvar

Du er ansvarlig for at din tilmelding til SÆSON er korrekt, både i forhold til hvilken abonnementsløsning, du vil tilmeldes, og at dine oplysninger er korrekte ved tilmeldingen. CrossEyes validerer eller kontrollerer ikke dine oplysninger.

 

Garanti

Vi tilbyder garanti på de briller, du køber gennem dit medlemskab af SÆSON.

Tilvænningsgaranti: Du har en tilvænningsgaranti på 2 måneder, når du køber briller med glidende overgang. Kontakt den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON, hvis du oplever problemer med dine briller.

Reklamationsret: Du har altid 2 års reklamationsret på dine briller. Hvis dine briller går i stykker, skal du hurtigst muligt kontakte den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON.

Går dine briller i stykker eller bliver glassene ridsede, hvor du selv er skyld i fejlen, har du mulighed for at få et par nye via dit SÆSON medlemskab. Du kommer til at betale dobbeltpris for dit abonnement den efterfølgende måned, og så kan vi sætte gang i en ny brille med det samme. Henvend dig i den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON.

 

5. Returnering af varer og fortrydelsesret

Det er ikke muligt at returnere varer. Din brille er et speciallavet produkt, og vi kan derfor ikke tage det retur jf. Forbrugeraftalelovens §18 stk. 2 nr.  3: ”Reglerne i dette kapitel gælder ikke for … 3) levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg”. Da din brille er skræddersyet efter dine individuelle synsbehov, er der tale om et speciallavet produkt som ikke kan videresælges, og derfor heller ikke tages retur.

Opsigelse af abonnement

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement på SÆSON. Ønsker du at opsige dit abonnement, kontakt da den butik, hvor du har tilmeldt dig. Opsigelsesperioden er løbende måned + 60 dage. Du kan ikke skifte briller efter opsigelse af abonnementet. Du skal aflevere din brille i butikken når opsigelsesperioden udløber.

 

Fortrydelsesret

Du har ingen fortrydelsesret på din tilmelding til SÆSON, men kan til enhver tid opsige dit abonnement. Så snart vi har modtaget din betaling, sætter vi din glasordre i gang, og det er derfor ikke muligt at fortryde din ordre.

 

6. Databehandling

Accept af cookies

Du kan kun tilmelde dig SÆSON via vores tablets i butikken. Vi lagrer derfor ingen cookies på dine private enheder.

 

Personoplysninger

CrossEyes er underlagt den danske persondatalov, og er ifølge persondataloven dataansvarlig for de oplysninger, der registreres om kunder og besøgende på vores webshop.

Ved tilmelding til SÆSON brillemedlemskab accepterer du vores politik om beskyttelse af personoplysninger.

Hvilke oplysninger indsamler CrossEyes, når du tilmelder dig SÆSON?

  • Dine generelle kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse
  • Hvilket abonnement, du vælger
  • ePay indsamler dine kortoplysninger, så de kan verificeres af NETS og dit køb kan gennemføres.

Hvad bruger CrossEyes dine personoplysninger til?

Vi bruger dine angivne oplysninger til at oprette dig som medlem af SÆSON. Oplysninger om hvilket abonnement du vælger, bruger vi til at kunne levere det rette produkt til dig. Vi bruger dine kontaktoplysninger for at kunne verificere din identitet. Din e-mailadresse bruges til at eftersende dig nærværende handelsbetingelser. Tilmelder du dig vores kundeklub, vil du modtage vores nyhedsbrev pr. e-mail. Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsbrev igen. Dine dankortoplysninger bruges for at kunne tilmelde dig abonnementet via automatisk kortbetaling.

Hvem får adgang til oplysningerne?

CrossEyes deler kun dine oplysninger med samarbejdspartnere, leverandører eller andre tredjeparter med henblik på at levere en ydelse eller et produkt til dig eller for at CrossEyes på anden måde kan opfylde forpligtelserne over for dig.

CrossEyes formidler, sælger eller bytter aldrig dine oplysninger til tredjepart med henblik på markedsføring uden for CrossEyes. Videregivelse af oplysninger vil altid ske i overensstemmelse med gældende lovgivning og med forudgående samtykke hvis dette kræves.

CrossEyes samarbejder med Wedoio og ePay, som vi har indgået databehandleraftaler med.

Ændring af persondata

Hvis dine tidligere angive oplysninger har ændret sig, fx hvis du er flyttet og har fået ny adresse, eller hvis du har skiftet e-mailadresse, er det muligt at opdatere dine personlige oplysninger ved at kontakte den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON, eller sende en mail til info@crosseyes.dk.

Da vi har journalføringspligt og opbevaringspligt af bogføringsmateriale, er det ikke muligt for os at slette dine data før opbevaringsperioden er udløbet.

 

7. Klagemuligheder

Hvis du vil klage over et køb eller en tjenesteydelse hos os, bedes du i første omgang kontakte den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON og hentet dine briller.

Center for Klageløsning

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Bemærk, at du først kan henvende dig til Center for Klageløsning, når du har haft kontaktet CrossEyes vedrørende din klage.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@crosseyes.dk.

 

8. Kontakt

Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser, kan du kontakte vores hovedkontor på info@crosseyes.dk eller på telefon +45 61 22 31 33.

Har du spørgsmål specifikt til dine briller, dit syn eller dit abonnement, bedes du kontakte den butik, hvor du har tilmeldt dig SÆSON.

 

9. Ændringer

Den hurtige udvikling af Internettet kan medføre ændringer i vores handelsbetingelser og i behandling af private oplysninger. CrossEyes forbeholder sig retten til at opdatere og ændre retningslinjerne i nærværende dokument ensidigt. Når vi gør det, retter vi også datoen for ”Sidst ændret” nederst i dokumentet. I tilfælde af væsentlige ændringer, giver vi dig direkte besked.

 

10. Lov og værneting

Tilmelding til abonnement på SÆSON hos CrossEyes Group er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Senest opdateret: 5. september 2019.